Direktlänk till inlägg 5 november 2012

kapitel 11 & 12

Av Sanna karlsson - 5 november 2012 21:28


Nu hade vi ätit färdigt och åkt bil färdigt. Äntligen var vi på väg hem. Men nu är det bara den här jobbiga flygresan kvar.
Jag gick på flyget med min familj. Mitt team åkte i bussarna.
Selena gick på med sin familj. Hennen vakt åkte hem med mitt team i Selenas bil.
Jag somnade snabbt på planet. Det gjorde även pappa, mamma, Jaxon & Jazzy och pappas tjej.


- Jussin vakna. Sa Jazzy och puttade försiktigt på mig.
- Mhmmm, vad är det Jazzy?
- Jag är rädd Jussin. Hon kröp ihop i min famn.
- Vad är du rädd för? Sa jag och kramade om henne.
- Att du ska vara borta igen.
- Åh, det behöver du inte vara rädd för. Jag kommer alltid vara här. Jag fick tårar i ögonen.
- Jag älskar dig Jussin.
- Jag älskar dig med. Jag kramade henne hårdare och stängde ögonen.


Hon somnade om i min famn. Efter ett tag somnade jag också.


- Om fem minuter landar vi i LA. Hördes det från högtalarna.
- Jazzy, nu måste du gå och sätta dig igen. Sa jag snällt.
- Okej. Jazzy gick och satte sig på sin plats och alla var redo för landning.


När vi landat och vi skulle hem till vårat frågade Jazzy om hon inte kunde få sova hos mig. Jag sa att det gick bra för mig. Det gick bra för pappa också så jag fick hennes väska och vi satte oss i en taxi och åkte hem till mig.
Det tog 15 minuter att åka hem till mig. Under tiden satt jag och visade Jazzy olika ställen som hon frågade om.
När vi var framme hemma hos mig gick jag in och hämtade pengar till taxichaffören eftersom jag inte hade några med mig. Jag gav 50 dollar till honom. Sen gick jag in igen.


- Vad vill du göra Jazzy? Frågade jag snällt.
- Jag vill bada i pool! Sa hon hoppandes upp och ner.
- Ja, okej okej. Du ska få bada. Vänta ett tag.
Jag tog upp en baddräkt ur hennes väska och hjälpte henne på med den. Sen gick vi till min baksida. Den är ganska stor men jag har ingen pool. Jag gick in till ett föråd och hämtade en uppblåsbar pool. En i perfekt storlek åt Jazzy. Jag hämtade en pump innefrån och pumpade upp den. Sen tog jag vattenslangen och fyllde på med lagom varmt vatten.


- Får jag hoppa i nu? Frågade Jazzy exalterat.
- Haha, ja det får du! Sa jag och log mot henne.


Hon hoppade i och plaskade. Jag gick in i förådet och hämtade badleksaker som jag har haft kvar sen hon var här förra gången. Jag hälde i dom i vattnet och Jazzy blev ännu gladare. Jag satte mig på en solstol bredvid poolen.


- Jussin kan inte du bada med mig?
- Jo det kan jag. Men då måste jag ta på mig mina badshorts. Kan du bara sätta dig utanför poolen så länge. Bara så det inte händer några olyckor.
- Okej.


Jag sprang in och tog på mig mina badshorts och sen sprang jag ut igen. Jag tog tag runt Jazzys midja och sprang med henne till poolen. Sen hoppade jag i med henne. Vi badade och bussade i kanske en timme. Sen var båda helt slut. Vi gick in och duchade.
När vi kom ut ur duchen blåste jag hennes hår. Sen även mitt eget.


- Vad vill du göra nu då Jazzy?
- Kolla på film. Sa hon och sprang till soffan.
- Okej, jag tror jag vet en film du kommer att gilla.
Jag satte på "Tingeling" och Jazzy blev jätte glad.
Jag gick och hämtade godis från köket och gav lite till Jazzy. Sen satte jag mig bredvid henne med min mobil.
Jag tweetade "I'm home after a long week on the hospital in Stockholm. Thank u all 4 making me so strong."
Jag la ifrån mig mobilen och kollade på filmen. Efter ca 5 minuter började min mobil ringa. "Okänt".


- Bieber.
- ÄR DET VERKLIGEN DEN RIKTIGA JUSTIN BIEBER?
- Ja? Vem är det?
- Oh, just det mitt namn är Sally. Hihihihi.
- Okej... Hur fick du mitt nummer? Sa jag förvånat.
- Jag vet inte... Men jag skickade ett sms, men du ringde aldrig så då ringde jag dig.
- Okej. Men ring aldrig igen. Okej? Men jag älskar dig. Tack för att du gör mina drömmar möjliga. Hejdå. Kiss and hugs.
Jag la på luren. Jag orkade inte prata mer. Jag var helt slut.
Jag kollade på Jazzy hon hade somnat. Jag bar upp henne och gick till ett av sovrummen. Jag la henne i sängen och la täcket över henne. Jag drog för gardinerna för fönstrena. Sen tände en lampa i hörnet av rummet. Jag satte den på svag belysning, så att det inte blev för mörkt. Jag gick och hämtade hennes väska och la den på en stol i rummet. Jag kollade igenom väskan och såg en nalle. Jag tog upp den och la den bredvid Jazzy. Sen gick jag ut ur rummet och satte dörren på glänt. Jag stängde och låste över allt. Jag satte på alarmet. Jag gick in i mitt sovrum. Tog av mig kläderna så jag bara hade kalsonger, sen la jag mig i sängen. Stängde på tv och kollade på någon serie. Efter att ha tråkat ut mig med den så somnade jag.





Kapitel 12.



Jag vaknade av att min mobil ringde. Det var från okänt. Jag orkade inte svara så jag tryckte på upptaget. Jag steg upp ur sängen. Tog inte på mig någonting. Hade ingen ork. Jag gick förbi där Jazzy sov och kollade in. Hon låg kvar i sängen. Hon sov så gutt så ville inte väcka henne även om klockan var 11 på morgonen. Jag gick ut till köket och kollade i kylskåpet. Det var nästan tomt. Och det som var kvar var gammlt. Jag gick till datorn som stog på diskbänken, skrev in en sida och beställde hem mat. Den skulle komma om en timme. Vad ska jag göra så länge?
Jo, jag vet. Skriva en låt. Jag tog med mig datorn och satte mig i en fotölj. Hmm, hur ska jag börja? Jag vet. Om Amanda. Om allt som har hänt. Jag började skriva. Efter att jag skrivit ganska mycket ringde det på dörren.
Jag gick och kolla vem det va. Det var bud killen. Han skulle bara lämna varorna. Jag betalade och la in allt i kylskåpet och i skaferiet.
Jag tog fram en skål och började blanda pannkaks deg. Jag stekte dom och la dom på en tallrik. När jag hade gjort färdigt dom gick jag och väckte Jazzy.


- Jazzy, det är dags att gå upp.
- Jag ska snart gå upp.
Jag drog upp gardinerna och la fram kläder.
- Ta på dig dom här kläderna, sen kan du komma ut till köket.


Jag gick in på mitt rum och tog på mig kläder. Idag blev det ett par mjukbyxor och ett linne bara.
Efter att jag tagit på mig kläderna gick jag ut till köket och la upp pannkakor på två tallrikar. Jag satte ner dom på bordet. Sen tog jag fram socker och sylt. Precis när jag tagit fram allt kom Jazzy.
- Här. Jag drog ut stolen så hon kunde sätta sig.


Vi åt upp alla pannkakor med god aptit. När vi hade ätit färdigt ringde det på dörren. Vem kunde det va som kom nu?
Jag gick och kollade. Det var Jeremy. Jag öppnade dörren och sa att han kunde komma in medans jag gick och hämtade Jazzys grejer.


- Hur har det gått att ha henne här? Frågade pappa.
- Bara bra. Vi har badat och kollat på film. Sa jag och rufsade till Jazzy i håret.
- Okej. Jag kom på när jag kom hem att det kanske inte var en så bra ide att ha henne här när du precis kommit hem från sjukhuset.
- Nej men det märktes inte av något. Jag var bara glad att få något att göra. Sa jag och log mot honom.
- Okej bra. Tack för att du hade henne här i natt i alla fall.
- Inga problem. Jag gav honom Jazzys väska sen kramade jag Jazzy.
- Hejdå Jazzy. Hoppas du hade roligt.
- Hejdå Jussin. Hon tog tag i pappas hand och dom gick och satte sig i bilen. Jag vinkade hejdå sen gick jag in och plocka bort tallrikarna och allt. När jag fått undan allt satte jag mig och fortsatte skriva på låten.
Efter en hel dags skrivande och ändranden hade jag fått fram en ny låt. Den fick heta "The past that never happened". Jag skickade låten till mitt skivbolag så att dom kunde kolla på den och fixa lite med den.
Nu var det mörkt ute. Det ända lyset som var ute var mina lampor som är på min trädgård. Jag vet att det finns lampor vid vägen, men dom ser jag inte från mitt hus. Jag vill ha lite personligare om man säger så.
Jag gick och hämtade en av mina gitarrer sen gick jag ut på baksidan och satte mig i en stol. Jag släckte ner alla lampor och tände ett ljus bredvid mig. Jag började spela lite. Inget speciellt, trodde jag. Men jag började höra att det lät som "Pray". Jag började sjunga.


"I just can't sleep tonight. Knowing that things ain't right. It's in the pappers, It's on the tv. It's everywhere that I go. Children are crying, soldiers are dying, some people don't have a home. But I know there's sunshine behind that rain, I know there's good times behind that pain. Hey, can you tell me how I can make a change?
I close my eyes and I can see a brighter day. I close my eyes and pray."


Sen kunde jag inte sjunga mer. Jag fick så ont i halsen. Nej men jag måste ju ta medicinen! Jag gick in och tog två tabletter. Svalde ner dom med cola. Sen tog jag en halstablett som jag hade kvar sen tidigare. Efter ca en halvtimme när klockan var halv tolv på natten så blev det bättre. Jag släckte hela huset. Sen gick jag ut och satte mig vid mitt tända ljus. Jag satte mig och spelade och sjöng på "Be alright". Jag tänkte på Selena. Och Amanda...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna karlsson - 16 april 2013 18:17


SHIIIIT BARA EN VECKA KVAR TILLS JAG FÅR SE MIN ÄLKLING!     Btw rösta på min söta fina kusin http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/Valkommen-till-Omslagschansen/omslagstavling-viforaldrar/148 BELIEBERSHELPBELIEBERS     ...

Av Sanna karlsson - 4 februari 2013 20:10

NoNär jag kom in i mitt hus så tog jag en cola och satte mig i soffan. Jag tog av mig skorna och la upp fötterna i soffan. Jag kollade på min mobil. Hmm... Vad ska jag göra nu? Jag tog upp telefonen och slog vant in Selenas nummer. Efter tre t...

Av Sanna karlsson - 16 januari 2013 20:07

Ska dudå novellen färdigt. Har fått en surfplatta för ett tag sen. Så ah. :* ...

Av Sanna karlsson - 12 december 2012 19:17

Jag vaknade i soffan. Tvn stog på. Jag hade gått in sent på natten och kollat på tv tills jag somnat. Det var väldigt svårt att somna, det var sååå mycket som jag fortförande inte fattade. Men jag hade ingen tid att slösa, klockan var redan 3. Jag gi...

Av Sanna karlsson - 12 december 2012 17:07

Håller på att skriva kapitel 12 på novellen! Kommer kanske bli färdigt idag!    ...

Presentation


Justin Drew Bieber is my hero. I'll never leave him.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

'As Long As You Love Me' är bäst...
 ... akustisk
 ... orginal

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards